آب بندی استخر های کشاورزی و مخازن بتنی آب

آب بندی استخر و مخازن بتنی بدون استفاده از ایزوگام و قیر

راهکارهایی برای آب بندی استخر و مخازن بتنی بدون نیاز به استفاده از ایزوگام و قیر، به عنوان گزینه‌هایی عملی و ساده برای عایق‌کاری این سازه‌ها ارائه می‌دهد. این روش‌ها و تدابیر مبتنی بر دستورالعمل‌های اجرایی گروه صنعتی کالیمورا، به منظور بهبود و توسعه شیوه‌های آب‌بندی مخازن و سازه‌های بتنی آب، به کار گرفته شده‌اند. این مقاله برگرفته از دستورالعمل‌های اجرایی مذکور، با رویکردی نوین و به‌روز مورد بازنویسی قرار گرفته است.

نحوه عایق کاری مخازن بتنی

آب بندی استخر و مخازن بتنی با استفاده از روش‌های کارآمد و آسان، به وجود یک ساختار ضدآب و با دوام در طول زمان منجر می‌شود. امروزه، استفاده از انواع مختلف مواد برای آب‌بندی به شدت گسترش یافته است، اما عدم ارائه مشخصات فنی دقیق و راهنمایی‌های اجرایی از سوی فروشندگان و تامین‌کنندگان مواد عایق کاری نوین، همراه با اجراهای ضعیف، باعث شده تا روش‌های آب‌بندی انجام شده، پایداری و کارایی لازم را نداشته باشند.

برای آب بندی استخر و مخازن بتنی آب، ابتدا باید ساختار سازه از نظر مقاومت و یکپارچگی، مورد ارزیابی قرار گیرد. استخرهای ساخته شده با بتن مسلح (بتن و میلگرد) امکان استفاده از عوامل عایق‌کاری نانو را دارند. هرگونه عدم یکپارچگی در ساختار، منجر به مشکلاتی مانند نشست و شکست در سازه‌های آب‌بندی می‌شود.

ریزش بتن بر روی سطوح و مخازن بتنی باید با فواصل زمانی کوتاه و به صورت پیوسته انجام شود تا سطوح دارای یکپارچگی باشند و مقاطع بتن ریزی حداقل شده باشند. جلوگیری از ایجاد درزها و مقاطع بتن ریزی، کیفیت بتن ریخته شده را بهبود می‌بخشد.

برای داشتن یک پوشش ضدآب و دوام، درزهایی که در نتیجه فواصل زمانی در ریزش بتن ایجاد شده و قسمت‌هایی که به دلیل ویبره ناکافی یا اختلاط نامناسب بتن، مشکل دارند، باید تخریب شده و سپس با پوشش مناسب ترمیم شوند. این عمل تخریب و پوشش نقاط ضعیف، باید به عمق مناسبی صورت گیرد تا بین بتن ترمیمی و بتن اصلی، چسبندگی و گیرداری مناسبی فراهم شود و در طول زمان از هم جدا نشوند.

برای استفاده از مواد نانو و چسب‌های بتن به منظور آب‌بندی، ضرورت دارد که مشخصات فنی و دستورالعمل‌های اجرایی دقیقی به همراه باشند. با توجه به صاف و صیقلی بودن سطح بتن، استفاده از مواد به صورت لایه‌ای با ضخامت‌های مختلف، در طول زمان ممکن است به دلیل کمبود ضریب الاستیته یکسان، ترک خورده و از سطح بتن جدا شوند. این مواد اغلب با ترکیبات معدنی مانند پودر سنگ و سیمان برای ایجاد لایه با پوشش سطح بتن استفاده می‌شوند.

همچنین، استفاده از چسب‌ها و انواع رزین‌ها، چه به صورت لایه‌ای و چه به همراه استفاده از شبکه‌های توری و پی‌ال‌سی، ممکن است در طول زمان به دلیل نفوذ آب به بافت این مواد و همچنین کاهش ضریب الاستیته آنها در دماهای مختلف، تورم و جدا شدن از سطح بتن را به همراه داشته باشد.

استفاده از مواد نانو با ساختار نانویی و کیفیت بالا

این محصولات از نظر ساختار فیزیکی به صورت مایع بوده و به عنوان افزودنی در تهیه انواع ملات به کار می رود. این محصول بر پایه ترکیبات سیلان ها و آلکیل ها با استفاده از نانو ذرات به ابعاد 7 نانو متر فرآوری و تولید شده است و با نفوذ در مصالح ساختمانی ، پیوندهای واکنشی ایجاد می کند . محصولات شرکت کالیمورا بر پایه سیلان است که اندازه ذره ای معادل 4 تا 6 نانومتر در آب تشکیل می دهد و به عمق منافذ مصالح ساختمانی نفوذ می کند. محصول بخشی از مصالح ساختمانی می شود و آن را به شدت دافع آب می کند.
استفاده از این محصول باعث آب بندی و نفوذ ناپذیری سطوح بتنی گردیده است .

مزایای محصول نانو ملاتی کالیمورا جهت آب بندی استخر و مخازن بتنی

  • دوام بالا
  • اجرای آسان
  • آب بندی صددرصد
  • قابلیت رنگ آمیزی
  • همساز با محیط زیست
  • دارای گواهینامه های بهداشتی

گروه صنعتی کالیمورا

گروه صنعتی کالیمورا با بهره‌گیری از متخصصان و نخبگان در حوزه‌های مختلف علمی، توانسته است برای اولین بار نسل جدیدی از نانو عایق‌های رطوبتی برای ساختمان با کیفیت و کارایی بالا را تولید کند. این محصولات، پس از طی مراحل مختلف و ثبت اختراع در کشور، با کیفیتی که با برندهای معتبر خارجی رقابت می‌کند، به بازار عرضه شده است.

مواد نانویی کالیمورا از نظر ساختار فیزیکی به صورت مایع هستند. این محصولات بر پایه ترکیبات سیلان و آلکیل، با استفاده از نانوذرات به ابعاد 7 نانومتر فرآوری و تولید شده‌اند. این محصولات با نفوذ در مصالح ساختمانی، پیوندهای واکنشی ایجاد می‌کنند. بر اساس ساختار سیلان، این محصولات با ذره‌ای به اندازه 4 تا 6 نانومتر در آب تشکیل شده و به عمق منافذ مصالح ساختمانی نفوذ می‌کنند. آنها به عنوان بخشی از مصالح ساختمانی عمل کرده و با دفع قوی آب، این سطوح را محافظت می‌کنند.

با توجه به ساختار نانویی و نفوذی، این محصولات از نظر دوام و پایداری در زمان، از پوسیدگی و تجزیه‌شدگی سطوح ساختمانی جلوگیری می‌کنند. محصولات کالیمورا می‌توانند در انواع سطوح ساختمانی، استخرها و مخازن ذخیره آب بزرگ، برج‌های خنک‌کننده، فنداسون‌ها و شبکه‌های بتنی در اندازه‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

این شرکت به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و مشتریان خود و به همراه استفاده از تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا با استانداردهای جهانی، اقدام به اخذ گواهینامه‌ها و تاییدهای مختلف در داخل و خارج از کشور نموده است.

گواهینامه ها

گروه صنعتی کالیمورا با متخصصان و نخبگان در حوزه‌های مختلف علمی، توانسته است برای محصولات نانویی خود تاییدیه‌های معتبر از مراجع ذی‌صلاح دریافت کند. محصولات کالیمورا با استفاده از تصاویر SEM و TEM به ابعاد نانوی 7 نانومتری دست یافته‌اند.

کالیمورا تاییدیه از استاندارد BS 6920 اروپا دریافت کرده که نشان می‌دهد مواد معدنی و آلی سمی نانو عایق رطوبتی آن در تماس با آب آشامیدنی بلامانع است. همچنین، دارای گواهینامه مطابق با استاندارد کیفیت آب آشامیدنی WHO 2011 می‌باشد، که مطمئن می‌کند مواد آلی و سمی در آب آشامیدنی آزاد نمی‌شود.

به علاوه، محصولات کالیمورا تاییدیه‌های مطابق با استانداردهای ASTM C39 و ISIRI 6048 را دریافت کرده‌اند که بهبود خواص مکانیکی بتن در شرایط تنشی را نشان می‌دهند. همچنین، گواهینامه‌ای بر اساس استاندارد نفوذ و جذب آب ASTM D570 نیز دارند که مقاومت بالایی در برابر جذب آب دارند و به ساختار بتن آسیبی نمی‌زنند.

از سوی دیگر، آزمون‌های مطابق با استانداردهای ASTM C39 و C876 نیز نشان می‌دهند که کالیمورا دارای مقاومت فشاری، خمشی و سایشی بالا و کاهش خوردگی آرماتورها به میزان قابل توجهی می‌باشد.

همچنین، گروه صنعتی کالیمورا دارای گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001:2015 است و در حال حاضر پنج نوع محصول بر پایه تکنولوژی نانو تولید می‌کند که برای عایق‌کاری و مقاوم‌سازی سطوح ساختمانی و بتنی در برابر نفوذ رطوبت و آب مناسب هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *