استفاده از مواد نانو جهت عایق کاری مخازن بتنی و استخر های بتنی آب

آب بندی مخازن و استخرهای بتنی با مواد نانو

امروزه با توجه به تغییرات  اقلیمی یکی از مهمترین روش ها برای کنترل و توزیع آب، ذخیره سازی آب است.
استفاده از مصالح سنتی مانند سنگ، بلوک، آجر و روش‌های ساخت غیر اصولی استخر و مخازن آب باعث نشتی و نشست و در این نوع استخرها می شود.
برای ساخت استخرها باید سازه استخر استاندارد و یکپارچه باشد مانند استخرهایی که با بتن مسلح ساخته شده اند. استخرهای بتن مسلح قابلیت آب‌بندی ۱۰۰٪ با استفاده از مواد نانو را دارد.

آب بندی مخازن و استخرهای بتنی با مواد نانو

از محصولات نانو کالیمورا برای آب بندی و عایق کاری مخازن و استخرهایی که با بتن مسلح ساخته شده و هیچ گونه نشست و شکستگی باشد مناسب است .
استخرهایی که با سازه‌های سنتی ساخته شده‌اند به دلیل عدم یکپارچگی سازه استفاده از محصولات نانو کالیمورا هیچ کاربردی ندارد.

مراحل عایق کاری مخازن و استخرها

آب بندی مخازن و استخرهای بتنی با مواد نانو

ابتدا باید به شناسایی و تخریب نقاط پوک و اسپنسرهای بولت و نگهداری قالب با هیلتی در سطح بتن بدنه بپردازیم.
سپس محلول نانوملاتی را با آب به نسبت یک به یک و با یک پنجم حجم محلول سیمان سیاه به صورت دوغابی مخلوط کرده و با فرچه به کل سطح میزنیم.

بعد از اینکه سطح خشک شد محل اتصال بدنه‌ها به یکدیگر و محل اتصال بدنه به کف و نقاط تخریب شده را با ملاتی که با محصول نانوملاتی کالیمورا مخلوط شده ترمیم می‌کنیم.

آب بندی مخازن و استخرهای بتنی با مواد نانو

 

نحوه ساخت ملات برای ترمیم نقاط پوک

ابتدا ۲۰۰ کیلو ماسه شسته (حدوداً ۴ فرغون) را با ۲۵ کیلو پودر سنگ ( یک کیسه) و ۷۵ کیلو سیمان سیاه ( یک ونیم پاکت) را خوب مخلوط می‌کنیم.  سپس۴۰ الی ۵۰ لیتر آب را با ۴لیتر مواد نانو ملاتی مخلوط و به ترکیبات بالا اضافه می کنیم.
بعد از خشک شدن کامل نقاط ترمیمی محصول نانوملاتی کالیمورا را با نسبت یک به یک با آب مخلوط کرده و محلول به دست آمده را با سیمان سیاه(برای هریک لیتر از محلول نانوملاتی کالیمورا ۲۰۰ گرم سیمان سیاه اضافه می شود) مخلوط می‌کنیم تا به صورت دوغاب درآید و سپس با فرچه کل سطح را به صورت جذبی و بدون ایجاد لایه و شره می زنیم.
فرچه زنی در ۳ مرحله انجام می‌شود و شروع هر مرحله بعد از خشک شدن کامل مرحله قبلی است. مدت زمان لازم برای خشک شدن هر لایه در دمای محیطی تابستان تقریباً یک ساعت است.
دقت کنید که ایجاد لایه بر روی سطوح منجر به پوسته شدن و ترک خوردگی و جدا شدن لایه از سطح بتن می‌شود.برای ایجاد سطح یک دست و پرشدن حفره‌های بتن در بدنه‌ها می‌توان مقداری پودر سنگ به ترکیبات بالا اضافه کرد.
بعد از انجام مراحل بالا برای رنگ کردن سطح بتن نسبت ۱ به ۱ آب را با مواد نانوملاتی کالیمورا مخلوط کرده و به ازای هر یک لیتر محلول ۲۰۰ گرم پودر رنگ معدنی اضافه کرده و سپس اقدام به رنگ آمیزی سطح می‌کنیم.

برای اینکه رنگ به صورت یک دست و با کیفیت انجام شود باید از ایجاد لایه جلوگیری شود و رنگ آمیزی در دو مرحله به صورت جذبی انجام شود.
بعد از اینکه رنگ آمیزی تمام شد مواد نانو ملاتی را به طور خالص بر روی کل سطح فرچه زنی می‌کنیم.
در هنگام فرچه زنی باید مواد و رنگ را خوب هم بزنیم تا از ته نشینی رنگ‌های معدنی جلوگیری کنیم.
هر گالن ۲۰ لیتری برای انجام تمام مراحل بالا تقریبا ۳۰ متر مربع را پوشش می‌دهد.
محصول به صورت دابل پلمپ است و ضمانت‌نامه و دستورالعمل اجرایی به همراه آن می‌باشد.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با واحد مشاور گروه صنعتی کالیمورا در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *