عایق‌های رطوبتی نانو

عایق‌های نانو

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و آشنایی یا شناخت علم نانو می‌توان ترکیبات به مراتب مقاوم‌تر از عایق‌های سنتی را تولید و ساخت. اما شناخت این عایق‌ها نیاز به راهنمایی و داشتن اطلاعات فنی کافی می‌باشد.

 

عایق‌های رطوبتی نانو

عایق‌های رطوبتی نانو نسل جدید عایق های رطوبتی می باشد این مواد از ترکیبات پلیمر و نانو ذرات سیلیس تشکیل شده‌اند.

پلیمر یا رزین جزء مواد مقاوم در برابر آب می باشد ولی با توجه به وجود ترکیباتی که در ساخت آنها استفاده شده است در گذر زمان آب بافت آنها را تخریب می‌کند . این ترکیبات معمولاً بعد از گذر زمان در مجاورت آب تبله کرده و باد می‌کنند.

اما جهت رفع مشکل معمولاً از ترکیبات سیلیس باید استفاده کرد. سیمان یک ماده ساخته شده از سیلیس می‌باشدپس می‌توان نتیجه گرفت در صورتی که در اجرا یا ساخت مواداولیه سیلیس استفاده شود این مشکل رفع می شود. سیلیس  ماده اولیه شیشه می‌باشد این ماده فقط در اسید فلوراید حل می‌شود و در نتیجه مقاومت بالایی در رزین‌ها و پلیمرها ایجاد می‌کند .

استفاده از سیلیس یا سیمان به عنوان بخشی از ترکیب عایق ها، مقاومت این عایق ها را  در برابر رطوبت، سرما ، گرما و اشعه‌های مضر خورشیدی بالا می‌برد . از طرفی وجود سیلیس تنفس پذیری این نوع از عایق ها را تامین  می کند.

پس می‌توان گفت که عایق‌های رطوبتی نانو اگر با سیمان در حین اجرا اختلال شود و یا اینکه درساخت و تولید آنها از سیلیس استفاده شده باشد می‌توان آنها را به عنوان عایق‌های رطوبتی با کیفیت استفاده نمود.

اگر در عایق های رطوبتی از پیگمنت‌های رنگی استفاده شود می‌توان برای این گونه از عایق‌‌ها تم رنگی ایجاد نمود. حالا به چه شکلی این نوع از عایق ها را می‌توان رنگی نمود در حالی که کیفیت این عایق ها کاهش پیدا نکند. اگر در ساخت این عایق ها از پیگمنت‌های معدنی استفاده شود کیفیت وماندگاری این عایق ها حفظ می شود ولی مشکل از زمانی شروع می‌شود که جهت رنگی کردن این عایق ها از ماده رنگ‌های اکریلاتی استفاده می‌شوداین  ترکیبات به دلیل وجود ترکیبات آب دوست بعد از مدتی در مجاورت آب باد می‌کند .

حالا نتیجه‌گیری می‌کنیم جهت افزایش کیفیت رنگ‌های استخر یا عایق های استخر اولاً باید حتماً از سیمان در اجرای آن استفاده شود و دوما در صورت استفاده از رنگ‌های استخری این اطمینان حاصل شود که از پیگمنتهای معدنی جهت ساخت رنگ استخری استفاده شده است نه از ماده رنگ‌های آکریلاتی بابت اینکه این اطمینان حاصل شود باید محصولات را از مراکز معتبر تهیه نمود و حتماً از محصولاتی استفاده شود که دارای گارانتی می‌باشد.

یاد می‌شود جهت رنگ آمیزی استخر حتماً از پیگمنت‌های معدنی موجود در بازار استفاده کنید این رنگ‌ها قیمت مناسب دارند و در ابزار فروشی‌ها موجود می‌باشد این رنگ‌ها به رنگ‌های معدنی اخرا و یا سیمانی معروف هستند که شما می‌توانید در حین عایق کاری استخر را به صورت افزودنی در عایق‌ها استفاده کنید که علاوه بر آب‌بندی تم رنگی نیز ایجاد کنید .

جهت تهیه عایق‌های با کیفیت و همچنین رنگ آمیزی استخرهای خود از محصولات کالیمورا استفاده نمایید این عایق ها دارای ترکیبات نانو ذرات سیلیس می‌باشد و علاوه بر آن ۱۰ سال گارانتی و ضمانت‌نامه معتبر دارند از این عایق می‌توان هم به عنوان عایق و هم به عنوان رنگ استفاده نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *