طراحی و ساخت جکوزی - آببندی جکوزی با نانوعایق ها بدون تخریب

طراحی و ساخت جکوزی

جکوزی نوعی از استخر های تفریحی شنا می باشد که با چرخش آب گرم شرایطی را برای آرامش بدن، درمان بعضی بیماری ها و استراحت ایجاد می کند.

جکوزی ها از سه قسمت عمده تشکیل شده اند:

1- کاسه جکوزی ( سازه )
2- لوله های تاسیساتی انتقال آب
3- تصفیه خانه و گرم خانه

کاسه جکوزی از مهمترین قسمت های یک جکوزی در هنگام ساخت می‌باشد. اگر کاسه جکوزی مقاوم و استاندارد طراحی نشود ، شرایط آرامش را ایجاد نمی‌کند.
قبل از ساخت و طراحی جکوزی ابتدا آشنایی با استانداردهای طراحی جکوزی ازجمله فرم، نوع کاربری. ارتفاع ها، دست انداز ها، تعداد و نوع ورودی و خروجی آب الزامی می‌باشد.
پس از طراحی و پیش بینی موارد مورد نیاز، ساخت و طراحی سازه و نحوه ساخت جکوزی خیلی مهم میباشد.
به دلیل اینکه آب مورد استفاده در جکوزی دارای دمای بالایی می باشد و همچنین تحت پمپاژ و فشار زیادی می باشد، تعیین نوع استخر و فرم سازه خیلی مورد توجه قرار میگیرد.
بهترین فرم جهت طراحی جکوزی با توجه به نوع سازه مربع سپس چند ضلعی و در نهایت دایره ای می باشد. در طراحی و ساخت جکوزی با توجه به امکانات موجود و ساخت فرم مربع، طراحی و تهیه جکوزی با استفاده از بتن مسلح نسبت به سایر روش ها راحت تر می‌باشد.
بعد از انتخاب و طراحی فرم، انتخاب نوع ساز و مصالح مناسب جهت ساخت نقطه بسیار مهمی می باشد.
یک باور غلط که در اکثر افراد وجود دارد ،در اولین برخورد با جکوزی ها قابل مشاهده است: ابعاد کوچک و حجم کم این نوع سازه ها می‌باشد ولی غافل از این که این سازه دارای پیچیدگی ها و اصول مختص به خود می‌باشد.
ساخت جکوزی با مصالح سنتی مثل آجر و سنگ کاملاً غیر استاندارد بوده و به هیچ وجه توصیه نمی شود.
جهت آشنایی و کسب اطلاعات دقیق تر از ابعاد، اندازه و تعداد نفرات میتوانید از کتاب نیوفرت رفرنس طراحی مهندسان معمار استفاده نمایید.

بعد از طراحی و ساخت جکوزی طراحی و اجرای تاسیسات اهمیت زیادی دارد. استفاده از محصولات با کیفیت و محاسبه دقیق اندازه و سایز لوله ها، تاثیرات بسیار مهمی در کیفیت و کاربری جکوزی دارد. از دیگر نکات مهم، بخار مناسب جهت گرمایش، حجم آب مناسب،پمپاژ و سیرکولاسیون آب میباشد.
عایق بندی و مقاوم‌سازی کاسه جکوزی در مقابل نفوذ آب و رطوبت از دیگر نکات قابل توجه در ساخت جکوزی می‌باشد.
استفاده از عایق های نانو با توجه به دمای بالا و فشار زیاد آب میتواند نقش موثری در کیفیت عایق بندی و کاهش حجم بری در جهت عایق بندی داشته باشد.
جهت آشنایی با نحوه عایقکاری و مقاوم سازی کاسه جکوزی میتوانید با کارشناسان شرکت کالیمورا تماس بگیرید.

استفاده از کاشی های باکیفیت و مقاوم نیز در کیفیت و ماندگاری جکوزی نقش مهمی دارد. جهت نصب کاشی ها می توان از چسب پودری گروه صنعتی کالیمورا استفاده نمود.
این چسب ضد آب بوده و با توجه به ترکیبات مورد استفاده در تولید این نوع چسب کاشی، مقاومت بالایی در برابر شوینده های اسیدی و دمای بالا دارند. این چسب ها با چسبندگی بالای خود باعث افزایش سرعت نصب کاشی شده و از پرت مصالح جلوگیری میکند.
پس از نصب کاشی، بندکشی و مقاوم سازی بندکشی ها در مقابل املاح موجود در آب و شوینده های اسیدی، کلر، دمای آب و شستشوی مداوم سطح، امری حائز اهمیت می‌باشد.
جهت رفع این مشکلات می تواند پودرهای بندکشی و محصولات نانو بندکشی کالیمورا استفاده نمود. این ترکیبات با استفاده از نانو ذرات سیلیس و پلیمر ها تولید شده اند در نتیجه در مقابل شوینده های اسیدی و بازی کاملا مقاوم بوده و تحمل دمای بالایی را دارا هستند که باعث مقاومت بند ها در مقابل دمای بالای آب می باشد و در نتیجه ماندگاری و دوام بندها بسیار افزایش پیدا میکند.

در تمام مراحل راه اندازی جکوزی اعم از: طراحی، فرم ساخت، مقاوم سازی و عایق بندی میتوان از نظرات و راهنمایی کارشناسان گروه صنعتی کالیمورا بهره مند شوید و یا درصورت تمایل یا در صورت تمایل نیرو های زبده ما می‌توانند این آیتم ها را برای شما اجرا و راه اندازی نمایند.
تمام خدمات و محصولات گروه صنعتی کالیمورا دارای گارانتی می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *