نانو مکمل بتن کالیمورا

نانو مکمل بتن

نانو مکمل بتن محصولی بسیار پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی می‌باشد این محصول از ترکیبات پلیمر و نانو ذرات سیلیس تشکیل شده است این ترکیبات پایه آب می‌باشد و در فرایند هیدراته شدن سیمان نقشی ندارد،این محصول در کنار فرایند گیرش بتن واکنش می‌دهد و خواص مکانیکی بتن را بهبود می‌بخشد. وجود ذرات سیلیس در ابعاد نانو پیوستگی بین ذرات تشکیل دهنده بتن را بهبود می‌بخشد و باعث افزایش تراکم و ایجاد پیوندهای قوی مولکولی در بتن می‌باشد.

از این طریق مقاومت فشاری سایشی و برشی بتن به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش می‌یابد.

سیلیس جز موادی می‌باشد که در محیط‌های اسیدی و بازی بسیار مقاوم است و تنها اسید فلوراید توان خورندگی این ماده را دارد .وجود این مواد در ساختار نانو مکمل بتن باعث افزایش مقاومت بتن در محیط‌های خورنده نمکی و اسیدی می‌باشد.

پلیمرهای پایه آب ترکیباتی تشکیل شده از مونومرها می‌باشد که بعد از قرارگیری در مجاورت دمای محیط و هوا تشکیل لایه‌های نازک شفاف و منعطف و مقاوم می‌دهد.

پلیمر ها در ترکیب نانو مکمل بتن چسباندن مصالح تشکیل دهنده بتن به یکدیگر را تامین میکند و این ترکیب در کنار سیمان باعث افزایش چسبندگی و از همه مهمتر افزایش مقاومت کششی و خمشی بتن می‌شود.

یکی از مهمترین نقاط ضعف بتن مقاومت خمشی و کششی پایین آن می‌باشد که جهت رفع این مشکل از میلگرد در ساختار بتن استفاده می‌شود.

وجود ترکیبات پلیمری در محصول نانو مکمل بتن باعث افزایش 9 درصدی بتن در برابر نیروهای خمشی و کششی می‌شود.

استفاده از نانو مکمل بتن به صورت افزودنی در ساخت بتن باعث افزایش کارایی و روانی بتن می‌شود.این محصول افزایش مقاومت فشاری بتن را تا 18درصد افزایش میدهد.

این محصول در بتن‌های فنداسیون باعث ضدآب شدن بتن و نهایتاً باعث افزایش مقاومت فونداسیون در برابر بارهای وارده میشود.

استفاده از نانو مکمل بتن در ساخت مخازن و استخرهای ذخیره آب علاوه بر افزایش دوام و طول عمر بتن باعث ضد آب شدن بتن می شود و در نتیجه مشکلات عایق بندی و نشتی آب از کاسه و بتن را تا 80درصد رفع می‌کند. این محصول بتن و میلگرد را در برابر آب و رطوبت حفظ میکند و از زنگ زدگی میلگرد و تخریب بتن جلوگیری می کند.

جذب و نفوذ رطوبت توسط بتن باعث زنگ زدگی میلگرد می شود و این زنگ زدگی باعث افزایش حجم میلگرد می شود،این افزایش حجم باعث ایجاد ترک های موئینه در سطح بتن و نهایتا نفوذ آب و نهایتا تخریب بتن و کاهش عمر سازه می شود.

استفاده از این محصول مخصوصاً در بتن‌های عرشه‌های بتنی،پایه پل ها،سازه های ساحلی و مخازن تصفیه فاضلاب و بتن های در معرض خورنده های محیطی نمک و آب و اسید توصیه می شود.

از مزایای این محصول می‌توان مطالب زیادی یادداشت کرد که ادامه مطالب و فواید این محصول را در مقالات بعدی توضیح خواهیم داد.

نانو مکمل بتن کالیمورا 

این محصول با ساختار فیزیکی مایع مناسب جهت آب بندی و مقاوم سازی بتن مورد استفاده در بتن ریزی انواع فنداسیون ، کف ساختمان ها،چاله آسانسورها ،سدها و مخازن بزرگ بتنی ، استخرها ، مخازن ذخیره آب و انوع بتن با شرایط خاص در معرض انواع خورنده های شیمیایی و همچنین به منظور افزایش مقاومت فشاری،خمشی،کششی و … کاهش خوردگی آرماتورها و افزایش دوام و عمر بتن نسبت به عیار یکسان به کار می رود.
عایقکاری سرویس بهداشتی بدون تخریب
این محصول شرکت کالیمورا بر پایه ترکیبات سیلان ها و آلکیل ها با استفاده از نانو ذرات به ابعاد 7 نانو متر فرآوری و تولید شده است و با نفوذ در مصالح ساختمانی و ایجاد پیوندهای واکنشی مقاومت بالایی ایجاد می کند. نفوذ کننده های واکنشی با لایه های زیرین واکنش شیمیایی انجام می دهند و برای سطح اعمال شده آب گریزی در سطح مولکولی ایجاد و 3 تا 5 میلیمتر در داخل لایه های زیرین نفوذ می کنند. بنابراین محافظتی که این نوع محصولات ضد آب سازی ایجاد می کنند بسیار طولانی مدت می باشد. علاوه بر این هوازدگی (اشعه فرابنفش) و فرساینده های طبیعی تقریباً هیچ تأثیری بر روی آن ها ندارند و در نتیجه تاثیر بر ویژگی ضد آبی بسیار محدود است و هیچ گونه مانعی جهت تنفس ساختار بتن ایجاد نمی کند.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *