عایق های رطوبتی جدید بدون استفاده از ایزوگام

عایق های رطوبتی جدید بدون استفاده از ایزوگام

عایق کاری با مواد نانو به دو صورت پوشش دهنده ها ونفوذ کننده ها امکان پذیر است.

پوشش دهنده

اقتصادی بودن و استفاده راحت از پوشش دهنده هاباعث کاربرد گسترده ضد آب کننده های پوششی شده است.
در سراسر دنیا از محصولاتی مانند رنگ های اکریلیکی و پلیمر های سیلیکونی برای ضد آب کردن استفاده می شود.
از نظر اندازه ذرات پوشش دهنده ها بیش از 100 نانومتر است که باعث نفوذناپذیری به داخل منافذ مصالح ساختمانی می شود‌. با ایجاد لایه سطح را می پوشانند و مانع جذب آب می شوند. لایه های پلیمری آب گریز هستند و باید آن ها را به شکل متناوب استفاده کرد و نباید آسیب ببینند همچنین در مقابل اشعه فرابنفش هم مقاوم باشند .

احتمال ترک خوردگی انواع لایه های پلیمری معمولی در برابر اشعه فرابنفش وجود دارد که باعث ترک خوردگی پوشش در طی 2 تا 5 سال می شود . خاصیت آب گریزی را از دست می دهد وضد آب سازی بی نتیجه می ماند. معمولا پوشش دهنده ها به صورت لایه بر روی سطح ایجاد شده و تنفس سازه را نیز دچار مشکل می کنند.

 نفوذکننده ها

بیشتر نفوذ کننده ها مواد مونومری محلول با اندازه کوچکتر از 6 نانومتر وپایه حلالی هستند. این مواد به منافذ و شبکه ها نفوذ می کنند.
نفوذکننده ها به دو دسته واکنشی وغیر واکنشی تقسیم می شوند.

نفوذکننده های واکنشی

نفوذ کننده های واکنشی با لایه های زیرین واکنش شیمیایی می دهند و برای سطح اعمال شده آب گریزی در سطح مولکولی ایجاد و 3 تا 5 میلی متر به داخل لایه های زیرین نفوذ می کنند. بنابراین محافظتی که این نوع محصولات ضد آب سازی ایجاد می کنند طولانی مدت است. همچنین هوازدگی (اشعه فرابنفش) و فرساینده های طبیعی تقریباً تأثیری روی آن ها ندارند.

نفوذکننده های غیر واکنشی

نفوذ کننده های غیر واکنشی روغن ها و مواد آب گریز با چسبندگی پایین هستند که با پر کردن منافذ لایه های زیرین خاصیت آب گریزی ایجاد می کنند. این نوع مصالح تجزیه پذیرند و طی یک سال آب گریزی خود را از دست می دهند.
این محصولات فراهم کننده غذای قارچ و کپک هستند.
محصولات ضد آب سازی بر پایه سیلان ها برای کارکرد طولانی مدت مناسب ترند.
سیلان ها و سیلان-سیلوکزان ها به عنوان دسته جدیدی از محصولات ضد آب سازی شناخته شده اند. این محصولات حدودا 30 سال است در اروپا و آمریکا مصرف می شوند.

سیلان ها موادی منومری هستند . محصولاتی که برای ضد آب سازی استفاده می شوند به آلکیل آلکوکسی سیلان معروف اند.
آلکیل آلکوکسی سیلان ها دو گروه آلکیل (R’) و گروه آلکوکسی (OR) تقسیم می شوند و با بیشتر مصالح ساختمانی واکنش پذیرند.
یشتر مصالح ساختمانی دارای گروه هیدروکسیل (OH) هستند. گروه های OH می توانند با گروه های آلکوکسی سیلان واکنش دهند و با لایه های زیرین پیوند های سیلوکزان دائمی تشکیل دهند.

گروه آلکیل در سطح آب گریزی ایجاد می کند. بنابراین این نوع محصولات با اصلاح ویژگی های سطح از آب دوست به آب گریز میل به دفع آب ایجاد می کنند.

1. استوار بودت بر پایه فن آوری نانو.
2. در لایه های زیرین غیر آلی است.
3. ایجاد آب گریزی در سطح مولکولی .

چون در محلول آب استفاده می شود با محیط زیست سازگار است.
این محصول بر اساس شیمی ارگانو سیلان ساخته شده و با سطح لایه های زیرین غیر آلی واکنش می دهد در نتیجه عمری طولانی معادل 20 تا 30 سال ایجاد می کند.

ضد آب سازی ساختمان با مواد نانو

محصولات گروه صنعتی کالیمورا محصول ارگانو سیلان است که اندازه ذره ای معادل 4 تا 6 نانومتر در آب را تشکیل می دهد و به عمق 3 الی 5 میلی‌متری منافذ مصالح ساختمانی نفوذ می کند و بخشی از مصالح ساختمانی شده و به شدت آن را دافع آب می کند.

به نسبت 1به10 و يا بیشتر در آب لوله کشی حل می شود و مقدار بسیار کمی مواد زیستی به جو وارد می کند، بنابراین با محیط زیست سازگار است.

کاربرد عايق های رطوبتی نانو

از عایق های رطوبتی نانو برای عایق کاری در آب بندی انواع سقف ، پشت بام ، سرویس های بهداشتی و تراس بدون استفاده از ایزوگام و قیر و یا در صورت نیاز به آب بندی بدون تخریب وانواع نماهای ساختمانی مانند نماهای سنگ،گچ،کاهگل،آجر نما ،سیمان و برای عایقکاری انواع استخر ها و مخازن بتنی آب،جکوزی و برای مقاوم سازی و آب بندی انواع بتن های ساختمانی استفاده می شود. عایق های صوتی و حرارتی گروه صنعتی کالیمورا به صورت خمیری است که با ضخامت یک سانتی متر حدود 83درصد مقاومت صوتی و حرارتی ایجاد می نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *