ضرورت استفاده از عایق حرارتی در ساختمان - عایق حرارتی کالیمورا

ضرورت استفاده از عایق حرارتی در ساختمان

همواره در صنعت ساختمان سازی پیشگیری از هدر رفت انرژی یکی از مسائل مهم شناخته می شده است.
امروزه استفاده از عایق های حرارتی به عنوان یک راهکار در جهت رفع این مشکل محسوب می شود. با اجرای عایق حرارتی، ضریب تبادل حرارتی در ساختمان به حداقل می‌رسد که تاثیر چشمگیری در مصرف انرژی خواهد داشت.
تنظیم درجه حرارت خانه در محدوده مطلوب یکی از موارد مورد نیاز جهت تامین آسایش مردم می باشد امروزه با گسترش و پیشرفت تکنولوژی ضخامت دیواره های ساختمان کاهش یافته لذا سرما و گرما به راحتی تبادل می شود.

 

عایق صوتی و حرارتی

استفاده از عایق های حرارتی می تواند در افزایش درجه حرارت در روز های سرد تا ۵ درجه و کاهش درجه حرارت تا ۱۰ درجه در روز های گرم موثر باشد. استفاده از این عایق ها ممکن است هزینه ساخت ساختمان را به مقدار کمی افزایش دهد اما متعاقبا هزینه انجام شده را با صرفه جویی جبران خواهد کرد و آسایش را برای ساکنان ساختمان به همراه می‌آورد.

در این قسمت به بخشی از مزایای استفاده از عایق های حرارتی اشاره میکنیم:
1- در پی استفاده از عایق حرارتی میتوان دیوار های ساختمان را با ضخامت کمتری ساخت که سبب میشود تا فضای داخلی سازه بیشتر شود.
2- میتواند سبب صرفه جویی در مصرف انرژی شود لذا نیاز به تاسیسات حرارتی را تا 25 درصد کاهش میدهد.
3- با این روش میتوان دمای قسمت های مختلف ساختمان را ثابت نگه داشت. دمای مطلوب محیط مسکونی ۲۰ درجه سانتی گراد، حمام ۲۵ درجه سانتی گراد و در محیط کار ۱۸ درجه سانتی گراد می‌باشد.

به طور معمول انتقال حرارت از محیط گرمتر به محیط سرد تر با سه روش انجام میگیرد:
1- هدایت
2-همرفت
3- تابش

در روش هدایت که به آن رسانش نیز گفته میشود، برای انتقال حرارت نیاز به تماس فیزیکی بین دو جسم می‌باشد اما در روش های همرفت و تابش برای انتقال گرما یک محیط گازی و یا خلا نیاز است.
هدایت حرارتی گرما مهمترین عامل اتلاف انرژی و تبادل حرارت بین فضای داخل و خارج ساختمان می‌باشد.

در عایق کاری سطوح ساختمان علاوه بر دیوار ها، سقف و کف ساختمان باید توجه ویژه ای به محل تقاطع این سطوح که به آن پل های حرارتی میگویند داشت چرا که یکی از مهم قسمت هایی است که بر عملکرد حرارتی ساختمان اثر منفی می‌گذارد.

از چه عایقی استفاده کنیم؟

دائما در بازار مصالح و مواد عایق مختلفی وجود داشته است و با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی رفته رفته روش ها و مصالح جدید و کاربردی تری جهت این امر تولید شده است که میتواند در مقایسه با سایر روش ها با کیفیت تر و به صرفه تر باشد.

 

عایق صوتی و حرارتی

در این مقاله به معرفی یکی از بهترین محصولات تولید شده برای عایق کاری ساختمان میپردازیم:

عایق های مدرن ( نانو عایق )

در تولید این محصولات با بکار گیری علم نانو تکنولوژی و ایجاد تغییرات در خاصیت مولکولی مواد در جهت بهبود دوام، مقاومت و چسپندگی آن و همینطور ایجاد خاصیت عایق بودن و سختی آن تلاش شده است تا محصولی متفاوت و کاربردی تولید شود.
این نوع عایق ها در مقابل انتقال حرارت در هر سه روش هدایت، همرفت و تابش مقاوم است. این عایق به علت مایع بودم امکان استفاده در تمامی سطوح را داراست.

مزایای استفاده از عایق های حرارتی نانو:

1- اجرای این محصول بسیار ساده بوده و زمان بر نیست.
2- دارای چسپندگی و دوام زیادی است.
3- با گذر زمان دچار ترک خوردگی و پوسیدگی نمیشود.
3- بر روی انواع سطوح ساختمانی قابل اجرا است.
4- در برابر نم و رطوبت مقاومت بالایی دارد.
5- ضریب الاستیسیته بالایی دارد.

گروه صنعتی کالیمورا تولید کننده انواع محصولات نانو عایق برای استفاده در زمینه های مختلف ( عایق کاری و آببندی انواع استخر ها، عایق کاری نمای ساختمان، انواع چسپ های درزگیر و…) می‌باشد.
یکی از محصولاتی که این گروه دست به تولید آن زده است، عایق های حرارتی و صوتی می‌باشد که در بالا به ویژگی های منحصر به فرد این محصول اشاره شد.

شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با این محصول و استفاده از راهنمایی مشاوران و کارشناسان ما با تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *