نفوذ آب از نمای ساختمان

نفوذ آب در نمای ساختمان

در هر ساختمان سه منطقه اصلی وجود دارد که آب با نفوذ از آن مناطق می تواند باعث آسیب به نمای داخلی ساختمان شود این سه منطقه شامل سقف نمای بیرونی ساختمان و درز پنجره ها می باشد که ما در این مقاله می خواهیم به نفوذ آب از طریق نمای بیرونی ساختمان و راههای پیشگیری از آن بپردازیم.

نفوذ آب به نمای داخلی ساختمان میتواند اثراتی همچون تغییر رنگ سطح دیوارها تجمع حشرات ترک در دیوار ها را ایجاد کند که همگی به دلیل رطوبت و نم زدگی میباشد.

 

آب بندی نمای ساختمان

نمای بیرونی ساختمان ها معمولا سنگی آجری و یا سیمانی می باشد.
در نماهای سنگی که از سنگ های مرمریت و تراورتن استفاده می شود به دلیل جذب آب بالای این سنگ ها و نفوذ نم و رطوبت به دیوارهای داخلی سازه معمولاً نیاز به عایق کاری سنگ می باشد .
گروه صنعتی کالیمورا یکی از بزرگترین تولید کننده های عایق های نانو جهت آب بندی انواع سطوح و همین طور انواع چسپ ها و درزگیر ها می باشد که میتواند در این امر شما را یاری کند.
در نمای سیمانی نیز مانند نمای سنگی ممکن است آب باران و رطوبت به داخل نفوذ کند و یا از ترک های ایجاد شده بر روی سیمان عبور کرده و موجب آسیب به نمای داخل ساختمان شود اما این موارد قابل رفع است در درجه اول می بایست ترکهای ایجاد شده روی سیمان را پر کرد و در صورت نیاز می توان از مواد نانو ضد آب و عایق بر روی آن استفاده نمود.
علت نفوذ آب در نمای آجری نیز میتوان از بین رفتن بند کشی میانه آجرها در طی طولانی مدت به دلیل ضربه یا فرسایش باشد این امر موجب از بین رفتن آب بندی نما و در نتیجه نفوذ آب و رطوبت به داخل می باشد.

 

آببندی ساختمان ها با نمای سنگی

در ساختمان های با نمای سنگی به خصوص مواردی که از سنگ های با جذب آب بالا استفاده شده است و همینطور دیوار های سازه به صورت تیغه نازک است آب به راحتی نفوذ کرده و اسیب میرساند.
منظور پیشگیری از این مورد در ابتدا باید از سالم بودن بندکشی های نما اطمینان حاصل کرد و درصورت مشکل دار بودن بندکشی ها، آنها ترمیم نمود و قدم دوم استفاده از عایق های نانو برای ضد آب کردن و آببندی نما می‌باشد.لازم به ذکر است ک پیش از عایق کاری باید نما کامله شستشو داده شود تا ذرات خاک و گرد و غبار روی سنگ ها که میتواند موجب شود تا مواد کاملا حفره های سنگ را پرنکنند برداشته شود.

آببندی ساختمان ها با نمای سیمانی

نمای سیمانی اغلب استحکام کمتری دارند و پس از گذشت مدت کوتاه در اثر نشست ساختمان یا عدم یکپارچگی ملات استفاده شده ترک هایی در سیمان ایجاد می‌شود که موجب نفوذ آب و آسیب نما می شود.
به منظور پیشگیری از این امر می بایست در ابتدا ترک های ایجاد شده را با سیمان پر نمود و در صورت نیاز می توان از مواد نانو عایق برای ضدآب کردن هرچه بهتر استفاده کرد.
با استفاده از نانومکمل بتن کالیمورا در هنگام سیمان کاری اولیه نما می توان با افزودن به استحکام نمای سازه به آب بندی هرچی بهتر نمای ساختمان نیز کمک کرد. همچنین راه دومی نیز وجود دارد و آن استفاده از نانونمایی کالیمورا در پایان کار است که این محصول می تواند از نفوذ آب به ساختمان جلوگیری کند و همچنین نما را سال ها به دور از گرد و قبار مثل روز اول تمیز نگه دارد .

محصول نانونمایی کالیمورا بدون شک بهترین انتخاب برای جلوگیری و رفع نفود آب در ساختمان می باشد که به دلیل قیمت مناسب و اجرای آسان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

آببندی ساختمان ها با نمای شیشه ای

درصورتی که بیش از 60درصد نمای ساختمان از شیشه باشد به آن نمای شیشه ای گفته میشود که بیشتر در ساختمان های تجاری و اداری مرسوم شده است و کاربرد دارد.
در ساختمان های مسکونی بیشتر از ترکیب نمای شیشه و نمای سنگ استفاده می شود.

استفاده از نمای شیشه ای دارای مزایای زیادی است:
1- بهره مندی از نور طبیعی در طول روز و کاهش مصرف برق
2- در صورتی ک از شیشه های نشکن استفاده شود میتواند ایمنی بالایی را در برابر بلایای طبیعی همچون طوفان و زمین لرزه داشته باشد.
3- زیبایی ظاهری فضا و همینطور بهره مندی از مناظر بیرونی سازه

آب بندی نماهای شیشه ای

امروزه یکی از بزرگترین دغدغه های مالکان میباشد چرا که کار بسیار تخصصی می باشد و نیازمند فردی و شرکتی می باشد که تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد.
شیشه های نما معمولاً پس از گذشت چندین سال از ساخت ساختمان به دلیل پوسیده شدن نوار و لاستیک های اطراف شیشه خاصیت آب بندی خود را از دست داده و سبب میشود تا آب به راحتی به فضای داخل ساختمان نفوذ نماید.

برای آب بندی شیشه ها بهترین گزینه چسب درزگیر کالیمورا می باشد.

چسب درزگیر پلیمری کالیمورا ، همچنین یکی از کاربردی‌ترین چسب‌ها در امور عمومی و خانگی و تأسیساتی و ساختمانی و بعضی از کارهای صنعتی است.

این نوع چسب از ترکیبات پلیمری بسیار منعطف و مقاوم سازی شده با ذرات نانو ساخته شده و یک عایق بسیار مناسب برای رطوبت هست و از نفوذ آب به سطوح زیرین جلوگیری می‌کند. از ویژگی‌های مهم چسب درزگیر پلیمری، مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، طول عمر و ماندگاری بالا، مقاومت شیمیایی، عایق بودن آن، قدرت چسبندگی بالا به سطوح مختلف، خاصیت لاستیکی، ضد قارچ و ضد کپک بودن است. ویژگی مهم دیگر این است که چسب درزگیر قابلیت استفاده روی اکثر سطوح با جنس مختلف از انواع پلاستیک، سرامیک، کاشی، آلومینیوم، چوب، استیل وگرانیت، پلکسی وpvc … دارد.

جهت استفاده از این چسب لازم است که گرد و غبار و ذرات باقی مانده از لاستیک های قدیمی در محل چسپ کاری کاملا تمیز شود.

برای آب بندی شیشه ها از چسب آکواریوم یا همان چسب های سیلیکونی نیز استفاده می‌شود که در مقایسه با چسب درزگیر  کالیمورا دارای مقاومت به مراتب کمتری در مقابل اشعه خورشید می باشد و پس از مدت کوتاهی به راحتی انسجام و پایداری خود را از دست می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *