عایق مناسب سنگ های ساختمانی

عایق مناسب سنگ های ساختمانی

سنگ های نمای آهکی کدامند؟

یکی از انواع سنگ هایی که در صنعت ساختمان سازی به عنوان سنگ نما در داخل و بیرون ساختمان استفاده می شود و طرفدار زیادی دارد سنگ تراورتن است که از جنس آهک می باشد . در این مقاله می خواهیم با انواع این سنگ ها و معایب، مزایا و خصوصیات آنها آشنا شویم.

تراورتن

این سنگ یکی از سنگ های پرطرفدار است در نماکاری و طراحی داخلی ساختمان است که دارای تنوع رنگی زیادی می‌باشد که در برابر شرایط محیطی مقاوم است.
سنگ تراورتن نوعی سنگ آهک متخلخل محسوب می شود که در اثر رسوب کلسیم ایجاد شده است
سنگ تراورتن دارای ویژگی هایی می‌باشد:

– ساختار لایه لایه و منحصر به فرد
– تخلخل فراوان

مزایای سنگ تراورتن

عدم جذب گرما

تراورتن گرمای محیط را جذب نمی‌کند و سطح آن همیشه خنک است از این رو این سنگ انتخابی مناسب برای مناطق با هوای گرم می‌باشد.

مقاومت

این سنگ در برابر فشار و ضربه مقاومت خوبی دارد ک باعث دوام بالا آن در مقابل انبساط و انقباض ساختمان می‌باشد.

تخلخل

این ویژگی تراورتن آن را به انتخابی مطمعن به عنوان کفپوش مبدل کرده چرا که سبب لیز نبودن سطح میگردد.همینطور این تخلخل موجب چسپندگی و ایمنی هرچه بیشتر سنگ میگردد.

ثبات رنگ با گذشت زمان

رنگ این سنگ در مواجه با شرایط متغیبر آب و هوایی و در طولانی مدت تغییری نمیکند و ثابت می‌باشد.

 

عایق حرارت و صوت

مروزه عایق بودن دیوار سازه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
تراورتن عایق خوبی برای حرارت و صوت می‌باشد و استفاده از آن میتواند آرامش فضا و صرفه جویی در مصرف انرژی را به همراه داشته باشد.

معایب سنگ تراورتن

– اگر به دنبال رنگ های خاص آن هستید هزینه بیشتری را باید برای آن در نظر بگیرید
– این سنگ ها دارای طرح و رنگ غیر یکنواخت می‌باشند لذا اگر به دنبال سنگی با طرح یکنواخت می‌باشند میبایست تراورتن را فراموش کنید.
– تخلخل این سنگ میتواند موجب جذب بیشتر آب و نفوذ آب به داخل و همینطور یخ زدگی و خورد شدن سنگ میشود امروزه بهترین راه جهت پیشگیری از این امر استفاده از عایق های نانو می‌باشد.

شرکت کالیمورا یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات ضد آب سازی و عایق نانو جهت این امر می‌تواند شمارا یاری رساند. محصول نانو نمایی کالیمورا بدون شک می تواند با اطمینان خاطر نمای شما را آب بند کند و بنای شما را از گرد و غبار و کثیفی و اشعه های uv در امان نگه دارد. درصورت تمایل برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

عایق مناسب سنگ های ساختمانی

مرمریت

سنگ مرمریت یک سنگ رسوبی از نوع آهکی می‌باشد و با سنگ مرمر کاملا متفاوت است. جنس این سنگ از کلسیت، کربنات کلسیم، دولومیت و کریستال می‌باشد ک بسته به نوع کانی موجود در آن دارای رنگ های مختلفی می‌باشد.
رنگ اصلی این سنگ در صورتی که کاملا خالص باشد، سفید درخشان می باشد. این سنگ در انواع رنگ ها و طرح ها وجود دارد که همین امر آن را به یکی از سنگ های پرطرفدار برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی مبدل کرده است اما رنگ سفید آن به نسبت گران قیمت تر می‌باشد.

کاربرد سنگ مرمریت

به طور معمول از سنگ مرمریت برای کف پوش و پله در ساختمان ها استفاده می شود امروزه از این سنگ به صورت اسلب در تزئین دیوار ها، آشپزخانه ها، روشویی دستشویی ها و… استفاده فراوانی میشود.

خصوصیات سنگ مرمریت

این سنگ دارای مقاومت کمی در مقایسه با سایر سنگ ها می باشد و جزو سنگ های نرم بشمار می آید به طوری که در مرحله برشکاری از اره های نرم برای برش استفاده می شود.
در جهت بهبود مقاومت این سنگ در مرحله فراوری از چسپ، رزین و اپوکسی استفاده میشود.
با توجه به اینکه سنگ های مرمریت جزو سنگ های آهکی می باشد لذا مقاومت کمتری نسبت به نفوذ آب دارند. همانطور که در بخش سنگ تراورتن گفته شد، به منظور جلوگیری از این امر و ایجاد آسیب بیشتر به ساختمان میتوان سطوح سنگ ها را با مواد عایق نانو موجود در بازار آبگریز و آببند کرد.

گروه صنعتی کالیمورا تولید کننده انواع محصولات نانو عایق میتواند به شما جهت این امر کمک کند. محصول نانو بندکشی کالیمورا به شما این امکان را می دهد تا بدون تخریب سرویس بهداشتی ، آشپزخانه و حمام خود را آببندی کنید . جهت انجام مشاوره رایگان با کارشناسان ما با ما تماس بگیرید.

عایق مناسب سنگ های ساختمانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *